راه‌ها

راه‌ها در همه‌ی دوره‌های تاریخ، ارتباطات و راه‌های مواصلاتی مراکز جمعیت و زندگی اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته و میزان این اهمیت امروزه افزوده شده است. یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه، وجود راه‌های مناسب و ایمن می‌باشد، چرا که احداث طرح‌ها و اساساً هر اقدامی در جهت تحول نیاز به زمینه‌های چندی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها، […]

راه‌ها

در همه‌ی دوره‌های تاریخ، ارتباطات و راه‌های مواصلاتی مراکز جمعیت و زندگی اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته و میزان این اهمیت امروزه افزوده شده است. یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه، وجود راه‌های مناسب و ایمن می‌باشد، چرا که احداث طرح‌ها و اساساً هر اقدامی در جهت تحول نیاز به زمینه‌های چندی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها، وجود راه‌های مناسب (جاده‌ای- ریلی و فرودگاه) است تا از این طریق بتوان فعالیت‌های دیگر را انجام داد.

در گذشته جاده‌های مناسب در سطح استان یا اصلاً وجود نداشت و یا این که به ندرت احداث شده بود. قبل از انقلاب وضعیت راه‌های منطقه مناسب نبود و تردد درسطح استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود، به نحوی که وسایل نقلیه بسیار کمی در عین نیاز مردم در جاده‌های استان در رفت و آمد بودند، همین وضعیت نامناسب در دوران جنگ تحمیلی نیز به علت درگیری مستقیم استان در جنگ دچار چالش شده بود، به نحوی که جاده‌ی دهلران- مهران- ایلام که مهم‌ترین راه ارتباطی استان (غرب استان) بود، به علت این که فاقد امنیت بود و مدام در معرض حملات و بمباران قرار داشت عملاً بسته بود و تردد از دیگر جاده‌ها یا کوره ‌راه‌ها صورت می‌گرفت و نقاط دیگر استان نیز وضعیتی کما بیش مشابه داشتند.

با پایان یافتن جنگ و شروع دوران بازسازی و سازندگی، اقدامات مناسبی در جهت ساخت، مرمت و بازسازی راه‌های مواصلاتی استان صورت گرفته است که قابل توجه است، لیکن هنوز تا شرایط ایده‌آل فاصله‌ی زیادی وجود دارد. ارتباط برخی شهرها -علی‌رغم در دست ساخت یا مطالعه بودن محور مواصلاتی آن‌ها- بسیار مشکل و جاده‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، مانند جاده‌ی زرین‌آباد – دهلران، آبدانان- دره‌شهر و مورموری- دهلران. با این وصف، جهاد جاده‌سازی و ساخت راه در استان همچنان ادامه دارد و بیشتر روستاهای استان، امروزه به جاده‌ی آسفالته دسترسی دارند. در استان ایلام خطوط ریلی وجود ندارد و ارتباط هوایی استان نیز تنها از طریق فرودگاه ایلام با تهران امکان پذیر است.

با سقوط رژیم بعث عراق و فعالیت گمرک مهران و به تبع آن شکل‌گیری فعالیت اقتصادی و تجاری که تعداد زیادی کامیون جهت صادرات و واردات را وارد سیستم حمل و نقل استان نموده‌ است دولت نیز به راه‌سازی توجه خاصی نموده و موجبات تسهیل حمل و نقل مسافر و کالا را فراهم آورده است.

مرتبط

کنگره ۳۰۰۰ شهید ایلام باید گویای مجاهدت‌های مردم استان در دفاع مقدس باشد           استاندار ایلام گفت: کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام به گونه ای برگزار شود که علاوه بر معرفی رشادت های شهدا، جانبازان و مردمان این دیار ، استان ایلام را بخوبی در کشور معرفی کند. "محمد...

شهید علیرضا اینانلو

        نام و نام خانوادگی:  علیرضا اینانلو         نام پدر: ناصر         تاریخ تولد :  30 شهریورماه 1348         محل تولد: سرپل ذهاب کرمانشاه         شغل : نظامی          وضعیت تأهل: مجرد         مسئولیت: تخریب چی         عضویت: پاسدار          تاریخ شهادت : 27...

سردار شهید مرتضی ساده میری

[foogallery id="1181"]

عملیات‌های گروهک مجاهدین خلق (منافقین) در محدوده‌ی استان ایلام

عملیات‌های گروهک مجاهدین خلق (منافقین) در محدوده‌ی استان ایلام با گسترش و تداوم جنگ، گروهک منافقین تمام توان تجهیزاتی، اطلاعاتی و انسانی خود را جهت ضربه زدن به ایران، در اختیار عراق گذاشت. به دلیل شناخت زبانی و ارتباط با داخل، در امر جاسوسی فعالیت‌های بسیار زیادی...

گشت شهیدکوه پیکر (گشت ثارالله)

گشت شهیدکوه پیکر (گشت ثارالله) در پی تداوم اقدمات ناجوانمردانه‌ی گروهک فرسان و به خطر افتادن امنیت جاده‌ها و مرزها، لزوم شناسایی و رفع ناامنی و مقابله با این گونه تحرکات سبب شد که در تیپ حضرت امیرالمؤمنین(ع) یک گروهان چریکی جهت مقابله با این اقدامات شکل گیرد. از سوی...

بیان دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید.

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *